28%

کتاب والدین سمی اثر سوزان فوروارد

امتیاز محصول

(دیدگاه کاربر 1)
شناسه : 15672 دسته بندی : هشتگ :
  • نویسنده: سوزان فوروارد
  • مترجم: علی شیری
  • قطع: رقعی
  • تعداد صفحه: 204
  • نوع جلد: شومیز

۱۳۵,۰۰۰ تومان

5 عدد در انبار

توضیحات محصول

کتاب والدین سمی، یکی از مهم‌ترین آثار روانشناسی در زمینه آسیب‌هایی است که والدین به آینده و سرنوشت فرزاندانشان وارد می‌کنند و موجب ضعف، شکست و ضررهای روحی جبران ناپذیر به آن‌ها می‌شوند.
سوزان فوروارد روانشناسی است که آثارش در زمره پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک‌تایمز جای دارد.
او در کتاب والدین سمی به موضوع تربیت و پرورش فرزند می‌پردازد و با نگاهی وارونه تربیت مسموم را مورد واکاوی قرار می‌دهد.
فوروارد با رویکردی شناختی و درمانی از طریق برشمردن نبایدها، خط قرمزهای والد بودن و نقد الگوهای تربیتی مخرب و آسیب‌زننده، از ایجاد عقده‌های روانی و مشکلات فرزندان در بزرگسالی جلوگیری می‌نماید.
تاب والدین سمی (Toxic Parents) که به مسائل روانشناختی می‌پردازد، به ما نشان می‌دهد که تفاوت‌هایی میان رفتارهای سالم و رفتارهای سمی یک خانواده وجود دارد.

کتاب والدین سمی اثر سوزان فوروارد
کتاب والدین سمی اثر سوزان فوروارد

کتاب والدین سمی به برشمردن و معرفی رفتارهای ناسالم در والدین می‌پردازد و روش رهایی از آسیب‌های این رفتارها را نشان می‌دهد. درواقع این کتاب به ما کمک می‌کند مفهوم والدین سمی را درک کنیم و ببینیم که این والدین چطور روی فرزندشان تاثیرات منفی می‌گذارند و باعث بروز مشکلات رنگارنگ در زندگی آن‌ها می‌شوند. بخش اول کتاب، والدین سمی است و به شناسایی این‌گونه پدر و مادرها می‌پردازد. فصل‌های این بخش عبارت‌اند از: «والدین خداگونه»، «والدین بی‌کفایت»، «والدین سلطه‌جو»، «والدین معتاد»، «والدین بدزبان»، «والدین کتک‌زن»، «والدین متجاوز» و «نظام خانواده». بخش دوم شامل مجموعه‌ای از راهکارها برای رهایی از آسیب‌های بی‌شمار زندگی با والدین سمی است. فصل‌های این بخش عبارت‌اند از: «شما مجبور نیستید ببخشید»، «من دیگر بزرگ شده‌ام» و «معنا بخشیدن به خویشتن خویش»، «مسئول واقعی چه کسی است؟»، «اقدام شجاعانه: مواجهه» و «التیام از جراحات روانی ناشی از سوءاستفاده‌های جنسی».
مطالعه‌ی کتاب والدین سمی و کتاب‌هایی از این دست به همه‌ی افراد جامعه کمک می‌کند چرا که بخش مهمی از شخصیت همه‌ی آدم‌ها در کانون خانواده شکل می‌گیرد و اصلاح و پرداختن به این کانون می‌تواند جامعه‌ی سالم‌تری بسازد که نرخ خشونت، ناهنجاری‌ها و جرائم در آن پایین است و افراد روحیه‌ی شادتر و سالم‌تری دارند.

4/5 - (1 امتیاز)

اطلاعات محصول

1 دیدگاه برای کتاب والدین سمی اثر سوزان فوروارد

  1. لب

    عالی

دیدگاه خود را بنویسید

کتاب والدین سمی اثر سوزان فوروارد
کتاب والدین سمی اثر سوزان فوروارد

5 عدد در انبار